Kategoria: 

CZARNA SOCZEWICA Z ORZECHAMI

WOJTEK: Dzisiaj zrobimy kaszankę! Wiesz, krwistą, świeżo pachnącą mięskiem… już dawno nie jedliśmy…

ANIA: Nie wygłupiaj się, bo ludzie pomyślą, że złamaliśmy zasady.

WOJTEK: Nie złamaliśmy. Przecież to zdrowa i dietetyczna kaszanka. I jaki ma smak! Kaszanka zgodna z dietą JEM 2.0

 ANIA: No to jedziemy. Potrzebne są:

  • soczewica czarna
  • mleko kokosowe lub sojowe 
  • curry - 2 łyżeczki
  • papryka ostra
  • czosnek - 3-4 ząbki
  • imbir mielony
  • pieprz cayenne
  • orzechy włoskie
  • sól – do smaku
  • olej kokosowy 1 łyżeczka

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Soczewicę wysypujemy na sitko i dokładnie przepłukujemy pod bieżącą wodą (można ewentualnie  wcześniej namoczyć*). Gotujemy w osolonej wodzie przez ok. 15 minut w proporcjach: 1 porcja soczewicy na 2 porcje wody. Kiedy ziarenka są prawie miękkie, dodajemy posiekany czosnek, przyprawy, 1 łyżeczkę oleju kokosowego i łuskane orzechy (połówki).

Można lekko odparować nadmiar wody, gdy nadal jest jej za dużo. Następnie dolewamy 1/4 szklanki mleka kokosowego lub sojowego i gotujemy jeszcze do 10 minut – tak, żeby mleko się wchłonęło.

SPOSÓB PODANIA

Podajemy soczewicę z kolorową sałatką warzywną, np. papryka zielona, czerwona i biała rzepa - wszystko pokrojone w grubą kostkę i lekko podsmażone na patelni (na oleju kokosowym) doprawione solą, pieprzem cayenne, kolendrą.

*Soczewice, podobnie jak pozostałe strączkowe, moczymy zalewając gorącą wodą, żeby z nasion wypłukała się duża część niekorzystnych cukrów powodujących nieprzyjemne sensacje trawienne.

Do góry

Przeszukaj serwis