Kategoria: 

Truskawki: zapowiedź lata!

WOJTEK: Już są. Te prosto z pola za miedzą. A dziś zrobimy je w wersji obiadowej, na słodko. :-)

I mogłoby się wydawać, że to taka banalna potrawa ale… jednak nie. Aby była naprawdę zgodna z Dietą JEM 2.0 musimy zamienić kilka tradycyjnych składników na zdrowsze.

Do naszej zapowiedzi lata – dla dwóch osób – potrzebujemy:

  • Truskawki* – pół kg.                    
  • Ryż brązowy** – dobre pół szklanki (zamiast białego)
  • Duży jogurt naturalny (zamiast śmietany)
  • Ksylitol lub brązowy cukier – 2 łyżeczki (zamiast zwykłego białego cukru)
  • Świeże listki mięty

Ryż gotujemy na sypko w lekko osolonej wodzie (brązowy gotuje się trochę dłużej niż biały, ale za to dostarczy nam dużo więcej cennych wartości). Gdy ryż spokojnie się gotuje – truskawki płuczemy, kroimy na połówki lub ćwiartki. Do miseczki wlewamy jogurt i dosypujemy ksylitol lub brązowy cukier. Dobrze mieszamy i dokładamy truskawki.

Ugotowany ryż przekładamy na talerze i polewamy naszym truskawkowym jogurtem. Dekorujemy miętą i… gotowe!

* Truskawki to prawdziwa bomba witaminowo-minerałowa.

Te kuszące zapachem, wyglądem i smakiem owoce zwiastujące lato zawierają w sobie witaminy: A, B1, B2, B3, PP, pektyny oraz wszystkie makro- i mikroelementy, jakie znamy. Jednak najbardziej cenne są olbrzymie pokłady naturalnej witaminy C. Wystarczy zjeść 20 dag truskawek dziennie, aby dostarczyć naszemu organizmowi potrzebną mu dzienną dawkę.

Fota: truskawki 7

** Ryż brązowy to pełnoziarniste, naturalne ziarno. W porównaniu z białym ryżem – brązowy jest dużo bogatszy w witaminy, składniki mineralne i błonnik, które znajdują się w zewnętrznej, nieusuniętej otoczce.

Brązowy ryż jest bardzo wolno trawiony przez organizm i przez dłuższy czas daje poczucie sytości. Ma niski indeks glikemiczny. Od dawna stosowany jest przez tradycyjną medycynę wschodu jako środek regulujący poziom cukru we krwi.

W brązowym ryżu znajdziemy takie oto witaminy: tiamina, ryboflawina, niacyna, kwas pantotenowy, witamina B6, foliany, witamina E i witamina K, oraz składniki mineralne: wapń, magnez, fosfor, potas, żelazo, cynk, miedź, mangan i selen.

Tagi: 
Do góry

Przeszukaj serwis