Kategoria: 

Pstrąg z melonem

Ania: Pstrąg? Smaczny. Na pewno lepszy ten bystry z dzikiego górskiego potoku niż ten rozleniwiony z hodowlanego stawu.

Wojtek:  Z ryb, to ja jednak głównie morskie wybieram.

Ania: Ale dziś, na wyraźną prośbę zdrowych czytelników – podamy pstrąga. I choć słodkowodny pstrąg jest rybą naszego drugiego wyboru, to jednak jest rybą. Czyli… lepszym, tym zdrowszym mięsem :-)

Wojtek. Zdrowszym ze względu na zawartość lepszych tłuszczów, zawierających kwasy choćby omega 3, które przeciwdziałają miażdżycy, zawałom serca i udarom mózgu. Obniżają poziom złego cholesterolu, a podwyższają poziom dobrego. Są składnikiem błon komórkowych, dzięki temu pełnią funkcję uszczelniającą oraz wspomagają prawidłową pracę komórek mózgowych. I tak dalej, i tak dalej…

Ania: OK… rozumiem, że gotujemy. Znaczy: dziś pieczemy.

Do naszego pstrąga potrzebujemy pstrąga i trochę czasu. A także:

  • Pstrąg
  • Czosnek
  • Ostra papryczka
  • Sól himalajska
  • Żórawina
  • Oregano
  • Melon
  • Oliwę z oliwek

Pstrąga myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Solimy, posypujemy posiekaną drobno papryczką, czosnkiem i oregano. Układamy pstrąga w żaroodpornym naczyniu i polewamy delikatnie oliwą. Całość okładamy świeżą żurawiną i odstawiamy do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc aż do południa następnego dnia).

Obiad przygotujemy zaledwie w kwadrans :-) Rybę podlewamy jeszcze dodatkową oliwą i wstawiamy

do piekarnika nagrzanego do 180 st. C, na 15 minut.

W tym czasie obieramy melona, kroimy i układamy na talerzach. Dokładamy upieczonego pstrąga, ozdabiamy świeżą bazylią i rozkoszujemy się smakiem.

Proszę bardzo. Szybki obiad podano.

Inne nasze propozycje z rybą:

Miruna z kalafiorem

Ryba z kalarepowymi frytkami

Groch z kapustą i rybką

Miruna na zgrabny brzuszek

Tagi: 
Do góry

Przeszukaj serwis